

Descriere
Motor electric cu frana
Gama completa de motoare electrice, printre care si motor electric cu frana AC sau CC.
Motoare electrice cu frana |
Caracteristici: |
În plus față de seria standard, aLL industriaL FV SRL poate furniza și motoare electrice cu frânare automată în diferite polarități, monofazate și duble, atât monofazate, cât și trifazate. |
Acestea constau dintr-un corp identic cu cel al motoarelor normale, dar au un capac mai lung al ventilatorului care, pe lângă conținerea ventilatorului, protejează ansamblul de frână. |
Frâna își exercită acțiunea atunci când sursa de alimentare nu funcționează. |
Arcurile, în faza de funcționare a motorului, sunt comprimate de acțiunea unui electromagnet excitat de tensiunea de rețea, dar când aceasta încetează, acestea sunt eliberate exercitându-și forța (reglabilă ca valoare) pe o placă de fontă sau oțel care la rândul său, comprimă o placă de frecare |
Ce motor de autofrenare să alegeți? |
Excitația electromagnetului poate avea loc prin injectarea de curent alternativ sau curent continuu. În mod normal, conexiunile electrice ale frânei sunt realizate în placa de borne a motorului, dar, la cerere, se poate aplica o bornă separată pentru o sursă de alimentare separată. |
Alegerea tipului de motor electric autofrenant trebuie făcută luând în considerare diverși parametri, necesari pentru identificarea dimensiunii necesare a frânei și a motorului: |
Viteza de frânare dorită |
Numărul de porniri / oră |
Masa volantului aplicată pe arbore (care trebuie frânată). |
Se pot produce trei tipuri de frâne: |
FRÂNĂ DE TIP "K" (curent continuu) |
FRÂNĂ DE TIP "AC" (curent alternativ) |
FRÂNĂ DE TIP "S" (mișcare lentă) |
A. Frână cu curent continuu (K) |
Se aplică în mod normal atunci când se dorește un început mai puțin decisiv și mai gradual. |
Acest lucru nu afectează cuplul de frânare care rămâne, totuși, același cu tipul de frână cu sursă de curent alternativ. |
Caracteristici: |
Structură foarte robustă. |
Intervenții și operație silențioase. |
Bună progresivitate de frânare. |
Bună disipare a căldurii datorită ventilației și conductivității capacului motorului, care trebuie să fie neapărat din fontă sau oțel, deoarece acționează și ca o suprafață de frânare. |
Bobina de excitație cufundată complet în rășină epoxidică și părțile mecanice sunt protejate prin tratament de tropicalizare galvanică. |
La cerere este disponibilă o versiune cu manetă de eliberare manuală. |
Dacă se dorește o frânare rapidă, poate fi montat un tip special de redresor (tip R) care exercită atracția instantanee a ancorei pe frână. |
Este echipat cu un comutator static care deschide circuitul de curent continuu imediat ce tensiunea de curent alternativ cedează, provocând astfel eliberarea instantanee a ancorei. |
K - FRÂNĂ DC |
Alimentarea are loc printr-un redresor care preia curentul de la bornele bornei, la tensiunea standard de 230 Volți ± 10% și Hz 50 |
B. Frână alimentată de curent alternativ (AC) |
Acest tip de frână este preferat atunci când motorul este supus unor cicluri foarte dese, care necesită o intervenție rapidă și decisivă. |
Mai mult, se obțin valori ale cuplului de frânare variabile continuu până la atingerea și depășirea semnificativă a 200% din cuplul nominal al motorului. Instantaneitatea atracției ancorei înseamnă că pornirea motorului are loc întotdeauna în condiții de arbore nefrânat. |
Caracteristici: |
Structură foarte robustă |
Intervenții tăcute |
Bună progresivitate de frânare. |
Bună disipare a căldurii datorită conductivității corpului din aluminiu turnat sub presiune și a ventilației motorului |
Bobină de excitație cufundată complet în rășină epoxidică. |
C. Retarder (sau frână de parcare) (S) |
Pentru o frânare treptată și moale, datorită ventilatorului din fontă și a masei volante ridicate. |
Discul de fricțiune, împins de arcuri atunci când nu există tensiune, se târăște în partea din spate a acestui ventilator, care, prin urmare, acționează ca un disc de frânare. |
Tipul de frână utilizat este cel de curent continuu, iar sursa de alimentare a acestuia în versiunea cu motor trifazat cu frana este dată de un redresor conectat în bornă între o fază de linie și centrul stelelor. |
Caracteristici: |
Structură foarte robustă |
Liniște maximă în intervenții și operare |
Bună progresivitate de frânare. |
Disipare excelentă a căldurii, ventilatorul acționează și ca un disc de frânare cu avantajul de a disipa căldura care se formează în timpul frânării, limitând la minimum uzura materialului de frecare. |
Bobina electromagnetică este complet scufundată în rășină epoxidică, iar părțile mecanice sunt protejate prin zincare tropicalizată. |
O gamă largă de utilizare. Frâna poate fi utilizată în orice aplicație și în orice poziție, în special la motoarele monofazate, deoarece orice tip de vibrație a pieselor mobile este imposibil. |
Sfaturi generale de utilizare motoare cu frana: |
Pentru a menține o funcționare bună, este important să verificați din când în când dimensiunea golului de aer și uzura căptușelii. |
Valoarea de reglare a spațiului de aer este de mm. 0,2, dar nu trebuie să depășească mm. 0,7. |
Uzura se datorează atât sarcinii volantului, cât și vitezei de rotație și frecvenței frânării. |
Dacă este necesar să reduceți golul de aer, readuceți-l la 0,2. |
Când materialul de frecare atinge o grosime de 3 mm, este esențial să înlocuiți discul |
Pentru informatii suplimentare si solicitari va stam la dispozitie:
▷ pe e-mail: contact@allindustrial.ro
▷ mobil: 0746 55 66 00
▷fix: 0374 92 13 13
Verifica dimensiunile in fisa atasata in sectiunea DATE TEHNICE PRODUS !